شهردار شاهین‌شهر از احداث مخزن ذخیره پساب در قالب دریاچه مصنوعی در اراضی غرب شهر و با هدف تأمین منابع آب پایدار فضای سبز و ایجاد تفرجگاه بزرگ شهری خبر داد.

احداث بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی پساب در شاهین‌شهر

به گزارش قدس آنلاین، سعید ابریشمی‌راد با بیان این‌که شاهین‌شهر در حال حاضر دارای بیش از ۳۸۰ هکتار فضای سبز است، اظهار کرد: تأمین منابع آب پایدار برای نگهداری و توسعه فضای سبز مطابق پیش‌بینی طرح تفضیلی و اسناد بالادستی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شهرداری شاهین‌شهر است.

وی با اشاره به هدر رفت قابل توجه پساب در فصول پاییز و زمستان افزود: سالانه حدود یک‌میلیون مترمکعب پساب مازاد بر مصرف فضای سبز در نیمه دوم سال به هدر می‌رود که با مدیریت بهره‌وری منابع می‌توان با ذخیره‌سازی  مناسب از این سرمایه عظیم حفاظت و بهره‌برداری کرد.

شهردار شاهین‌شهر با بیان این که احداث دریاچه مصنوعی پساب در فضایی با وسعت حدود ۲۰ هکتار انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این دریاچه در ضلع غربی شهر و در مجاورت اتوبان آزادگان و جاده جهادآباد با ظرفیت ذخیره‌سازی حدود ۲ میلیون مترمکعب احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌زمان در فضای پیرامونی دریاچه مصنوعی حدود ۵۰ هکتار تفرجگاه نیز احداث می‌شود، تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های ناشی از خاکبرداری در احداث مخزن ذخیره، خاک مازاد به صورت تپه ماهورهای مصنوعی به عنوان بزرگترین تفرجگاه شهر برای گذران اوقات فراغت شهروندان و گردشگران سراسر استان و کشور احداث خواهد شد.

ابریشمی راد با تأکید بر لزوم توجه به مسائل زیست‌محیطی، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی پساب با حجم بالا در قالب دریاچه مصنوعی همواره نگرانی‌های فنی و زیست‌محیطی در بردارد که با هماهنگی و نظر کارشناسان و مشاوران متخصص و کارآزموده تصفیه‌خانه تکمیلی پساب با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی به منظور تصفیه مجدد و کامل‌تر با اعتبار حدود ۸۰۰ میلیارد ریال هم‌زمان با دریاچه مصنوعی پساب در حال احداث است.

شهردار شاهین‌شهر با دعوت از بخش خصوصی به منظور جذب سرمایه‌ در توسعه و رونق گردشگری، افزود: احداث تفرجگاه بزرگ شهر و دریاچه مصنوعی ذخیره پساب ظرف دو سال آینده با اعتبار اولیه ۳هزار میلیارد ریال به سرانجام خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.